Annons:
Etikettövrigt
Läst 4517 ggr
Jeriksson
10/24/12, 3:49 PM

Använd alltid Skyddsmask ute på banan!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag kunde göra ett inlägg till angående säkerhet. Utan mask har man inget som helst att göra på banan. Vi vill helst ha kvar våra medlemmar och helst att ni ska kunna läsa och se ;)

En bekant spelade paintball förra hösten och som alla vet så immar masken igen väldigt lätt när det är kallt ute och varmt innanför masken, av att man själv springer och flåsar. Hur som helst så immade hans mask igen och han tänkte precis som alla "oförsiktiga" människorna gör när det började imma igen, " Jag måste få bort det här! " Så han satte sig ner på huk vid ett säkert skydd och trotts det så for ett skott mot honom precis i det ögonblicket när han löft på masken och träffade honom ett par centimeter under ögat!! Kan garantera er att han har lärt sig av sina misstag nu och kommer alltid ha masken på under ett spel och när han är ute på banan.

OM eran mask immar Kan du:

  • Leva med det tills ni åker ut eller matchen är över, då kan ni gå till safe zonen och torka bort det.
  • Sträcka upp armen och gå ut från banan och fixa det i safe zonen
  • Köp och använd Anti Fog spray, då minimerar du chansen för att glaset ska imma igen.

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

Annons:
[GIKmio]
11/6/12, 10:02 PM
#1

Har ingen erfarenhet av Paintball som aktiv. Men gör det ont om man blir träffad? Eller finns skydd för hela kroppen?

Jeriksson
11/6/12, 10:09 PM
#2

Nja det beror helt klart på hur väl klädd du är osv, spelar man med en vanligt t-shirt och en tunnare tjocktröja samt ett par vanliga byxor så brukar man lätt få ett par blåmärken här och var.                             Men använder man jacka och "överdragsbyxor" Typ som regnbyxor så dämpas farten på kulan ganska mycket och det svider bara till lite :)

Många spelar paintball i sina vanliga kläder, sen finns det riktiga paintball kläder att köpa :) Men hjälm är det enda kravet på skydd som man Måste ha, resten är upp till en själv och vad det är för regler för det stället där man spelar paintball på.Glad

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

[GIKmio]
11/6/12, 10:14 PM
#3

Har en bekant som prövat på det och han sa det gjorde fruktansvärt ont. Men jag tror inte dom hade tjockare kläder på sig då är det inte så konstigt Glad Men skydd för ansiktet var tvång.

Jeriksson
11/7/12, 8:31 PM
#4

Haha okej ja om man har snålt med kläder så kan de kännas en del såklart, det brukar svida en liten stund men det går över ganska fort. Sen finns det ju vissa ställen som svider utav bara helsike när man blir träffad ;) Aa precis Glad

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

Jotta_94
11/8/12, 6:26 PM
#5

Men det är lite det som gör spelet ochså, så det blir lite mer spänning Flört

men finns även skydd för överkroppen om man vill ha ex:

http://www.paintballgunswarehouse.com/userfiles/image/Paintball%20Vest.jpg

http://www.ultimatepaintball.com/images/Product/medium/76.jpg

Skrattande

[Söderort]
1/1/14, 9:13 PM
#6

Kan svida till lite beroende vart man träffar.

Annons:
Officielle
2/12/14, 7:08 PM
#7

#1 Jag tyckte inte att det gjorde särskilt ont att bli träffad, trots att jag hade på mig en långärmad tröja och vanliga mjukisbyxor. Blev mest träffad på magen och benen. Beror kanske på avstånd också, vet inte riktigt men så farligt var det inte! 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Upp till toppen
Annons: