Annons:
Etikettallmänna-diskussioner
Läst 2269 ggr
Dansken91
1/24/13, 9:34 PM

Bra och billigt

Jag har varit intresserad av paintball rätt så länge nu men har bara spelat några gånger, så jag kan inte så enormt mycket om ämnet. Men nu har jag tänkt på om man skulle göra en paintball bana på egen mark, och även stå för uthyrning av utrustning. Jag vill räkna lite på vad allt kostar att köpa in för att se hur lång tid det tar att gå på plus+ Och se om det verkligen är lönt. Hade tänkt haft det öppet endast på helger. Så frågan är egentligen var handlar ni när köper paintball saker? Har ingen betydelse om det är utlandet, frakten kommer gå bra eftersom det förmodligen blir en rätt stor beställning. Nät kommer kosta ungefär 7 000:- (200m) Sen markörer med tillbehör, helst färdiga paket, har jag inte hittat bra pris på någonstans. Det är markörerna som är mest relevant, eftersom det är där den största summan kommer vara. Några tips?

Annons:
Jeriksson
4/4/13, 11:42 AM
#1

Tjenare! Ursäkta för sent svar, ja det låter som en bra idé, kan va lite svårt o svara på hur det kommer gå ekonomiskt, det beror ju på vart du har det, mitt i ingenstans kanske inte är de bästa ;) hur tänkte du göra med tryckluft? Köper du en egen kompressor? Stratec och hypersports har jag hört att man ska kunna få några bra avtal och mängdrabatter hos, min skola har köpt en del ifrån hypersports exempel

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

Dansken91
4/4/13, 1:04 PM
#2

Nu har jag lagt idén på hyllan igen, inte av tappat intresse, utan av mycket annat som kommer ivägen för tillfället. Det kommer säkert bli planer på att ta upp det igen. Men nej helst hade jag inte köpt eller hyrt en kompressor då det priset inte hade införtjänats på extremt lång tid igen. Då hade jag hellre ringt runt tills jag hittat något företag med rätt kompressor, och betalt en mindre slant varje gång man fyller på någon större dykartub. (Så dykartub hade varit något jag behövt köpa). Det är inte så extremt långt från bebyggelse om man säger så, en mil från stan. (Skogsbana). Den närmsta banan annars ligger 10 mil bort. Men målgruppen hade varit svensexor, födelsedagar och liknande, för att få bokat på helger. Så då har dom förhoppningsvis tålamod att åka en mil ut i ingenstans. Men okej jag ska komma ihåg dem, och maila till dem när det blir aktuellt igen. Tack för svar:)

Jeriksson
4/5/13, 11:51 AM
#3

Jaja jo men du har rätt, det tar ju ett tag innan man börjar spara pengar på att köpa en egen kompressor, och då ska det ju helst vara en större plats med många besökare osv, en sådan kompressor ligger väl runt 30 000? Vart ska ska du ha banan förresten och vad ska du vara för sorts bana? Okej ja då är det ju perfekt Så lite så :)

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

Dansken91
4/5/13, 9:53 PM
#4

Det priset kan säkert stämma, det krävs ju tyvärr en extremt kraftig för att klara av trycket. Hittade några begagnade för ett tag sen, men det priset var inte heller lågt, kommer jag ihåg. Banan skulle vara en bit utanför Mariestad, västra Götaland. Det ligger som sagt ingen bana i närheten sista gången jag kollade. Det hade blivit en inhägnad skogsbana.

Jeriksson
4/7/13, 7:55 PM
#5

Precis! en vanligt kompressor man har hemma är ju inte mycket att hänga i julgranen.

Okej! :)

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

Upp till toppen
Annons: