Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1207 ggr
Jeriksson
2012-10-24 18:45

(R) GoG Envy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GoG Envy

Envyn är en Markör för nybörjare och amatörer, den liknar ungefär en speedball markör i formen men fungerar i alla miljöer. Fungerar bra på både långa och korta avstånd men skotten kurvar sig lätt när den flugit runt 20 meter om man skjuter med full automat. Beror även väldigt mycket på vad du har för boll också.

Luft/Kolsyra? I Envy kan man använda både Co2 och Kolsyra.

Lite kort info:

  • 11 Bollar i sekunden, ( Går att uppgradera till 20+ om man köper någon uppgradering )
  • Drivs av 9 volts batteri
  • 3 Funktioner, Semi, Three fire burst och Automat.
  • Väldigt enkelt att ändra funktion
  • Light microswitch trigger
  • Justeringsbar Avtryckare, dvs du kan ändra "stoppet" vid intryckning
  • Lätt och inte särskilt otymplig

Magasin Jag rekomenderar att man använder ett elektriskt magasin till den som kan mata minst 11 bollar i sekunden, då är chansen för klyvningar inte lika stor och man vill ju kunna utnyttja alla funktioner helt! :) Använder själv ett Halo Too magasin och jag har aldrig fått en klyvning eller pipsprängning.

Semi, Three Burst eller Auto? Vilken man helst vill köra med väljer man såklart själv men jag föredrar att använda Three Burst, dvs att den skjuter tre skott per tryck, då håller kulorna forfarande en jämn och rak bana och skruvas inte iväg, samt att man fortfarande skjuter många kulor.

När det gäller val av Luft eller Kolsyra till markören så föredrar jag Tryckluft, det fungerar i alla miljöer och är mycket billigare att fylla på. Kolsyran får sämre precison när det är kallt ute.

Sammanfattningsvis så tycker jag det är en toppenmarkör som är värt varenda krona, Tror den kostar runt 2000-3000 KR för ett startpaket och bara markören i sig kostar nog runt 1800 Kr.

Lite nackdelar: svårt att använda två fingrar vid semi, dock så behövs inte det, Magasinet måste fästas i ett sorts hölje som man måste använda insektsnycklar för att justera, men det menföljer i ens väska man får med när man köper markören. Handtaget för "stödhanden" är lite trångt.

Har ej ägt den så länge eller använt den särskilt mycket men Jag ger den personligen 4/5!

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

Annons:
kalle 1337
2012-11-01 01:45
#1

Jävligt cool asså! Visste du att Gog Extcy är "uppgraderingen" av Gog envyn? :)

Jeriksson
2012-11-01 01:46
#2

Aadå :) hade hellre lagt till en liten extrasumma och köpt den istället för min Envy men jag köpte envyn för ett bra pris på blocket så man kunde inte välja ;)

Mvh. Johan

Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons

Sajtvärd för Paintball iFokus

Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! Skrattande

kalle 1337
2012-11-01 01:47
#3

Ahh okej! :D

Upp till toppen
Annons: